niedziela, 11 marca 2012

Sernik dziecinnie prosty

Składniki

6-7 zwykłych serków waniliowych (lub owocowych)
1-2 łyżki kakao lub kawy rozpuszczalnej
1,5 opakowań okrągłych biszkoptów
rodzynki
bakalie
owoce np. mandarynki, pomarańcze
lub owoce z puszki (brzoskwinie)
zapach do wyboru: waniliowy, cytrynowy lub migdałowy
1 galaretka



Przygotowanie

Przepis ten jest na tyle prosty, bo w zasadzie każdy sam może stworzyć własną kompozycję smaku i aromatu. Dlatego tak go lubię - zawsze wychodzi coś innego i nigdy mi się nie nudzi. Wykładam biszkoptami okrągłą tortownicę (również po bokach). Wrzucam serki (np. 3 pudełka waniliowych) do miski, wsypując wg uznania troszkę bakalii, rodzynek, pokrojonych owoców i kilka kropel zapachów: cytrynowego, waniliowego. Gotową masę wykładam na biszkopty, a następnie na nią układam kolejną warstwę biszkoptów. Do miski wrzucam pozostałe serki, 2 łyżki kakao lub kawy, rodzynki i kilka kropel zapachu wg uznania (może być migdałowy), ale nie jest to konieczne. Gotową masę wykładam na drugą warstwę biszkoptów. Dekoruję owocami, wylewam lekko stężałą galaretkę i władam do lodówki na kilkanaście godzin - wtedy biszkopty wspaniale przejdą serkami i będzie pycha! Moja rodzina uwielbia to ciasto. Jest duży wybór smaków serków, więc można kupić np. ananasowe i truskawkowe, nawet bez dodatków wyjdzie pyszne! Moja koleżanka namacza biszkopty wcześniej w winie lub innym alkoholu, ale ja nie próbowałam.
Uwaga: 1) ilość masy serowej zależy od wielkości tortownicy, ja mam dużą, więc będzie to nawet 7-8 serków.
 2) nie dodajemy żadnej żelatyny bo biszkopt nie przejdzie!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz