wtorek, 24 kwietnia 2012

Salatka z arbuzem wg Nigelli

Składniki

1,5 kg arbuza,
250 g sera feta,
1 czerwona cebula w drobne cienkie talarki,
100g czarnych oliwek,
oliwa extra virgin,
siekana mięta,
 natka za pietruszki DużoO



Przygotowanie

Ponieważ przy mieszaniu składniki sałatki mogą się rozpaść i całość będzie wyglądałą mało estetycznie najlepiej na dużym półmisku lub talerzu ulożyć ją warstwami.
Ja zrobilam to tak: podzieliłam skladniki na dwie porcjea następnie wyłożylam tależ natką, nie siekałam jej tylko oderwałam całe listki,
następnie ułożyłam na niej kawalki arbuza (takie na kęs),
fetę pokrojoną w kostkę (jak do greckiej sałatki),
oliwki przekrojone na pół
i posypałam to wszystko czerwoną cebulą
oraz skropiłam sokiem z lmonki i olwą,
 na końcu posypalam posiekaną grubo miętą.
A na to wszystko ułożyłam drugą taką samą warswę :)
I tak bez mieszania wszystkie skladniki były równomiernie rozłożone a salatka nie straciła nic ze swoich walorów wizualnych.
WAŻNE: Cebulę należy najpierw pokroić w cieniutkie piórka a następnie wycisnąć do niej limonkę ( albo dwie zależy czy owoc jest bardzo soczysty) tak żeby cała cebula była zanużona w soku. Dstawiamy ją minimum na 30 minut i dopiero dodajejmy do salatki razem z sokiem.

Przepis tej sałatki ściągnełam z programu Nigelli Lawson i mimo, iż sałatka zawiera arbuza,za którym nie przepadam jest naprawdę fenomenalna. Mogę śmialo polecić ją na letnie wieczora i myślę że nawet do potraw z grilla będzie się świetnie nadawać. POLECAM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz