niedziela, 20 listopada 2011

Babka cytrynowa wg Dorotus

Składniki





1 szklanka cukru (dałam mniej - 3/4 szklanki, wg mnie w sam raz)
1,5 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jaja
pół szklanki gęstej kwaśnej śmietany
3,5 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
skórka otarta z 3 cytryn
6 łyżek rozpuszczonego i przestudzonego masła




Składniki na lukier:




pół szklanki cukru pudru
sok z połowy cytryny





Przygotowanie

Piekarnik nagrzać do 175°C, przygotować formę keksówkę (22 x 8 cm)lub blaszkę według uznania. W misce wymieszać mąkę, cukier i proszek do pieczenia. Dodać lekko roztrzepane jaja i wymieszać mikserem, aż do uzyskania gładkiej masy. W osobnym garnuszku połączyć ostudzone masło, śmietanę i sok i skórkę z cytryny. Wlać do masy z jajkami, wymieszać, można zmiksować.

Ciasto przelać do formy i piec około 60 minut (ja w mojej nie-keksówce piekłam około 40 minut), do tzw. suchego patyczka.

Z cukru pudru i soku z cytryny zrobić lukier (dokładnie wymieszać, można dodać odrobinę gorącej wody). Polać ciasto.

Smacznego :)Ciasto pochodzi wg przepisu Dorotus pychotka !polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz