sobota, 8 października 2011

Owsiane batony z bakaliami

Składniki



1 3/4 szklanki mąki
3/4 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
1 szklanka płatków owsianych (ja użyłam górskich)
3/4 szklanki miękkiego mała
1 szklanka cukru (można dodać mniej)
1 duże jajko
cukier waniliowy lub 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
bakalie, czekolada ok. 2 szklanki
(ja użyłam 1/2 tabliczki czekolady gorzkiej-posiekanej, 1 szklankę moreli i rodzynek, 1 łyżę wiórków  kokosowych i 2 łyżki posiekanych orzechów włoskich )





Przygotowanie

Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
W misce wymieszać mąkę, sodę, sól i płatki owsiane.
W drugiej misce ubić masło z cukrem i wanilią.
Dodać jajko i składniki z pierwszej miski.
Na końcu czekoladę i bakalie.



Włożyć do blaszki (24x30) i uklepać ręką.
Piec ok. 15-18 minut.
Ciasto powinno się tylko troszkę zarumienić
 (ja niestety troszkę przetrzymałam)
Po ostudzeniu pokroić na batony.



Przepis z anglojęzycznej strony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz